Κάθε άλλο παρά απάτη, θα χαρακτήριζα την σχολή που φέρει το όνομα ΙΕΚ. Δεν γνωρίζω για τα ΙΕΚ άλλων πόλεων, θα αναφερθώ μονάχα στο ΙΕΚ Φλώρινας.
Ώντας δύο περίπου χρόνια φοιτητής στην σχολή αυτή, μόνο αρνητικές σκέψεις και εικόνες σύλλεξα, με κυρίαρχο φαινόμενο μια τεράστια ύπαρξη ανοργανωσίας, αλλά και άδικης θρασύτατης υποχρεωτικότητας.
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος και ξεκάθαρος, θα αναφερθώ αρχικά στις υποχρεώσεις, τις θρασύτατες αυτές υποχρεώσεις που υποβάλλει τόσο το εξευτελιστικό Υπουργείο Παιδείας, όσο και το ΙΕΚ.
Αρχικά, θα αναφερθώ στο θέμα των ταλαιπωρητικών και άδικων υποχρεώσεων. Η εκκίνηση του ΙΕΚ πραγματοποιείται 1η Οκτωβρίου. Αυτή είναι και η επίσημη ημερομηνία εκκίνησης του εκάστοτε εξαμήνου. Ωστόσο, η έλλειψη οργάνωσης οδηγεί στην καθυστέρηση κάλυψης διδακτικών ωρών, λόγω ανεπάρκειας προσωπικού καθηγητών. Μόλις αυτή η ανεπάρκεια αποκατασταθεί, δίνεται η εντολή εκκίνησης των μαθημάτων. Μετά όμως, έχει το θράσος το Υπουργείο Παιδείας να υποχρεώνει εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους να αναπληρώσουν τις ΑΔΙΚΟΧΑΜΜΕΝΕΣ αυτές ώρες, χωρίς ίχνος ντροπής και κατανόησης. Εδώ μιλάμε για ένα έγκλημα, και είναι έγκλημα τόσο αυτό όσο και το να αναπληρώνονται ώρες που χάνονται, εξαιτίας των αργιών, οι οποίες και είναι ελάχιστες και διαρκούν μία μόνο ημέρα. Θεωρείται αδιανόητο, θεωρείται άκρως εξευτελιστικό γεγονός το παρόν, διότι πέρα από την αναστάτωση που προκαλεί, προσβάλει τις αργίες.
Σε παράπονά μας για το συγκεκριμένο, ακούμε την αιτιολογία (δικαιολογία αν θέλετε) πως οι αναπληρώσεις αυτές γίνονται διότι πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν 15 εβδομάδες μαθημάτων με όλες τους τις ώρες... κατανοητό. Δεν θα χαλάσει όμως ο κόσμος, αν χαθεί ένα 10% (γιατί τόσο είναι), των διδακτικών ωρών... Τέτοιο χάος, ούτε στα πανεπιστήμια δεν παρατηρείτε, που είναι μια πολύ ανώτερη σχολή. Τι παραπάνω δηλαδή έχει να δώσει το ΙΕΚ ερωτώ πάνω σε αυτό;
Έτσι λοιπόν αναδεικνύεται μία ένδειξη ανοργανωσίας στο συγκεκριμένο ζήτημα, πολύ έντονα!
Η άλλη, έχει να κάνει με αποφάσεις του Υπουργείου της τελευταίας στιγμής, όπως η τοποθέτηση μιας εργασίας-ξεφτίλας στο ίμυσι της βαθμολογίας προόδου-εξετάσεων (σε όσους δεν γνωρίζουν, πλέον με την απόφαση αυτή, η πρόοδος αντιστοιχεί στο 30% της τελικής βαθμολογίας του εξαμήνου, η εργασία σε μόλις 10% [!!!] και οι εξετάσεις στο 60%). Η εργασία αυτή όχι μόνο εξευτελιστική δεν χαρακτηρίζεται, αλλά και άκρως ταλαιπωρητική διότι λίγοι είναι οι καθηγητές που κατανοούν την αξία της και τους εκπαιδευόμενους. Οι περισσότεροι, τοποθετούν εργασίες αξίας μέχρι και του ποσοστού της προόδου, προσφέροντας σε αρκετούς το αίσθημα της αδικίας!
Είναι άδικο, είναι ελεεινό το να υπάρχει αυτή η εργασία, η οποία πρέπει εδώ και τώρα ή να αφαιρεθεί εντελώς, ή να αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό αντιστοίχησης στην τελική βαθμολογία!
Η δεύτερη απόφαση που πάρθηκε πέρσι (αρχές 2022), μείωσε ακόμη περισσότερο τις απουσίες, φέρνοντάς τις στο 15% σε κάθε διδακτική ώρα. Τι να λεχθεί για την παρούσα απόφαση; το πόσο άχαρη, το πόσο ταλαιπωρητική και αγχώδεις είναι; τι να πρωτολεχθεί, όταν έχεις ένα τόσο μικρό ποσοστό αδικαιολόγητων απουσιών, που σε αναγκάζουν ακόμη και άρρωστος να είσαι παρών στο μάθημα;;;
Είναι αυτή παιδεία; είναι αυτή εκπαίδευση; εννοείται πως όχι. Δεν υπάρχει πουθενά και καμία κατανόηση. Ίσα-ίσα, κάποιοι επιθυμούν να κάνουν τις ζωές μας κόλαση!
Αδυνατώ να κατανοήσω τον λόγο ύπαρξης απουσιών σε μία σχολή που απευθύνεται αποκλειστικά στο μέλλον που έχει επιλέξει ο καθένας. Η παρουσίαση στο μάθημα, πρέπει να γίνει κατανοητή από όλους πως είναι αναγκαία και ο καθένας είναι υπεύθυνος των πράξεων του. Υποτίθεται πως είμαστε ενήλικες, και όχι παιδιά λυκείου. Πηγαίνουμε εκεί για κάποιο λόγο, οπότε νομίζω αναλογιζόμαστε το τι είναι σωστό να πράττουμε.
Τέλος, η τρίτη ένδειξη ανοργανωσίας, επιδεικνύεται στις τελευταίας στιγμής αποφάσεις που έχουν να κάνουν με την λειτουργία. Δεν νοείται εν μέσω λειτουργίας, να βγαίνουν αποφάσεις από το υπουργείο που τα αλλάζουν όλα σε μία ημέρα!!! Αυτό επιδεικνύει ξεκάθαρα όπως είπαμε, την τεράστια ύπαρξη ανοργανωσίας!!!
Τέλος, ένα ακόμη γεγονός που μας συγκλόνισε, τουλάχιστον εμάς του τμήματος "Τεχνικών Δασικής Προστασίας ", ήταν η αδυναμία άσκησης της πράξης η οποία ωστόσο, είναι επιβεβλημένη και υποχρεωτική, για την παραλαβή της Βεβαίωσης Σπουδών (Β.Ε.Κ.), αλλά και για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ.
Η αδυναμία αυτή, οφείλεται στην ολική ανεπάρκεια δομών, αλλά και μια ακόμη ανοργανωσία με τις δαπάνες μας από τους εκάστοτε φορείς. Τα νέα αυτά, τα μάθαμε φέτος όπου μας οδήγησαν σε πλήρη αγανάκτηση, σε πλήρη αδικία, αλλά και στο να χάσουμε από την ζωή μας 2 ολόκληρα χρόνια...
Με λίγα λόγια, σαν να χάσαμε την γη κάτω από τα πόδια μας.
Απαράδεκτο γεγονός τόσο αυτό, και και όλα αυτά που αναφέρω παραπάνω. Νομίζω πως, είναι ξεκάθαρη πλέον η τεράστια ανοργανωσία που υπάρχει σε αυτή την σχολή που φέρει το όνομα ΙΕΚ, και αυτός είναι ο λόγος που δεν την συνιστώ σε κανέναν, αν δεν αλλάξει προς το μέλλον κάτι...
Ιωάννης Ι.